Vi har fått nog!!!

Idag har jag varit nere på stan och manifesterat mot våldet i vårt samhälle. Det var fint väder men kallt, ändå så många människor! Det kändes helt jätte rätt att vara på plats. Det var ju några talare som verkligen brann för denna aktion. Vår biskop pratade om ljuset och mörkret , vår landshövding pratade om att ingen ska behöva uppleva denna otryghet i samhället. Polismästaren böjade med att tacka alla medborgarna i stan som stöttat polis och räddningskåren och som verkligen engagerat sig detta fall.

Men det allra bästa talet höll vd för Statt, Irja pratade varmt om allt och var så otroligt empatisk i all personal som verkligen gjord det dom kunnat för att rädda alla som bodde på hotellet. Hur fan kan en eller de personer som gjort detta leva med gott samvete????  Det fanns dom som sov gott både vuxna och barn....det gör ont i  mig att vara vuxen ibland. Vart eller hur har dessa människor levat? Vart är deras etik och moral och hur skulle dessa människor känna om detta var deras egna föräldrar eller barn som drabbas av detta??? Usch å fy säger jag bara!

Idag har jag för första gången pratat med mina barnbarn via datorn. Webkamera och mikrofon gör att jag kan se och prata med dem! Kan lova att dom verkligen gillade det;). Mina nära och kära är det viktigaste för mig!

Nu ska jag kolla in lite på melodifestivalen...Ha det gör bra:)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Näru mormor ner åt Etuna blir det inte till att flytta heller, men därimot så har jag hört att man kan skicka barn i sverigepaket nu för tiden ;-)

2009-03-02 @ 00:27:27
URL: http://vilseisundsvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0